quarta-feira, 9 de janeiro de 2013

PESTO com PINNOLI

Pesto é meu "molho" preferido para macarrão, e como vocês sabem que sou purista, eu acho que tem de ser feito com pinnoli! É super fácil e simples, apenas 5 ingredientes, e agora já faço sem medida, "no olho" e experimentando, mas acho que não muito como errar! Os cinco ingredientes são:


Pesto is my favourite pasta "sauce". And it is so simple and you need only five ingredients! 
I got to a point that I make my pesto "by eye", no mesuraments, but I am a purist,so there´s no way I substitute the pinnoli! Yes, that´s right, I am a purist who doesn´t substitute ingredients, but makes 
recipes without measuring stuff. Anyway, the five ingredients are: 
pinnoli torrado,
toasted pinnoli,
queijo parmesão (o melhor que você encontrar! Eu uso parmigiano reggiano),
The best parmesan cheese you can find (I use parmiggiano reggiano), 
manjericão fresco( eu acho que se você tiver uma hortinha, melhor),
Fresh basil (better if it comes from your kitchen garden),
o melhor azeite de oliva extra virgem que você encontrar....
the best extra virgin olive oil you can get,
e alho,
and garlic,
tudo no liquidificador e voilá, um pote cheinho de pesto!!!
everything in the blender and presto, an overflowing jar of delicious pesto!!  
_________________________________________________________________________________



Um comentário: